Sommarjobbet

Går sisådär. Det är egentligen ett ganska roligt jobb men med de arbetsvillkor mina arbetsgivare sattit upp blir det inte roligt. Jävla skit 60 kr i timmen plus provision och dessutom ingen, ingen rast eller matpaus! Jag hinner knappt springa iväg och hämta mer jordgubbar på lagret så blir det kaos. Var så nära att ringa och grina till chefen idag men jag gjorde det inte. När han väl sedan kom på kvällen och var så där "underbart" trevlig kunde jag verkligen inte säga något negativt. Nu måste jag ta tag i det här. Man ska inte behöva lida av ett jobb. Särskilt ett jobb som skulle kunna vara så mycket bättre!

Läggdags nu utan pojkvän som for iväg och upp imorgonbitti kl.8 för att jobba igen. Godnatt!

Glömde att poängtera att imorgon är en röd dag då man ska vara ledig, och ifall man jobbar ska man ha dubbel lön. Men vad tror ni jag har? Jobb men såklart inte dubbellön, samma skitlön som vanligt. Dessutom ska jag jobba på både midsommarafton kl .15-22 och midsommardagen 08-15! Hur kul känns det? Nationaldagen må väl så vara men midsommar..., det vill jag inte vara utan! Vill ha som ifjol sommar, bästa mysigaste midsommar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0