Frusen men nöjd

Hemkommen och börjar tina upp efter en chill trevlig kväll samt en lååång promenad hem från stan till Röbäck, iallafall enligt Hanna. Promenaden från stan till Röbäck känns inte alls så lång, jobbig och kall ifall man är några som följs åt och kan prata. Och precis så var det ikväll, jag gillar det starkt. Fast på slutet när man började vara framme i Röbäck och stod stilla kände man hur stelheten verkligen började komma, lederna och blodet kändes som om det höll på förfrysas. Knäna blev stela som en gammal tants och händerna likaså. När jag nu sitter här inomhus och skriver en halvtimma senare har jag fortfarande svårt att räta ut mina händer och fingrar helt. Galet att det ska vara så kyligt nu när det är mitten av maj, med mindre än två veckor kvar till balen och knappt en månad kvar till studenten! När jag skulle hämta min cykel efter promenade hade den blivit frostig. Är det normalt i maj? Ibland är klimatet läskigt.

Vi hängde iallafall några tjejer hos Erica. Hanna fixade med mitt hår, först blev det plattat, som jag tror jag ska ha det på studenten under min mössa. Sen tuperade hon det och gjorde en volymfull frisyr med svinrygg. Svinsnyggt blev det! Precis så jag vill ha det så det blir det nog en sådan istället för den frisyr som bestämdes förra veckan. Det känns jättekul och nu ser jag faktiskt verkligen hoppet för att jag ska kunna känna mig tillfreds, nöjd och snygg med mig själv till balen. När jag var på smink-konsultation inför balen idag på draggen kändes det också tryggt och bra. Tror det kommer bli jättefint! Ska dessutom fara dit på tisdag och provsminka mig så att det ska känns säkert.

Nu känner jag mig glad och nöjd. Ska dessutom jobba imorn och tjäna lite cash. Pusshej och godnatt! Tack för att vissa människor finns. Jag hoppas och tror att ni vet vilka ni är.

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj va hurtigt med sminksaken! Jag ska då sminka mig helt själv! :P
Dock får vi ju se hur resultatet kommer att bli..

2008-05-17 @ 10:55:23
URL: http://gibbler.blogg.se
Postat av: linn

ja hur gör man med studentfrillan? hm,

2008-05-17 @ 11:21:35
URL: http://rydelius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0