Om kaskaduppkast och näringsintag

Godmorgon. Idag vaknade jag upp med en stor lättnad. Jag var pigg, mådde inte illa och hade inte ett sprängande huvud. För det var precis vad jag gjorde igår. Tillbringade hela förmiddagen med huvudet i toaletten eller hinken. Jag är väldigt känslig för det där om jag tar en öl för mycket. Så jag är ganska härdad med att ha sånna "dagen-efter" dagar. Men igår var verkligen fruktansvärd.
 
Tillslut var jag tvungen att ropa på Peter i ren panik. Jag grät, frös, skakade, svettades och spydde om vart annat. Peter fick motvilligt mata mig men det funkade inte heller. Tillslut tog jag ett bad för att försöka "lugna ner" kroppen och spyreflexerna och då var det som att jag kom ner i varv, därefter kunde jag lägga mig och sova. Sen sov jag till och från hela dagen, kunde på eftermiddagen dricka lite saft och äta några chips men de kom så småningom upp också, dock inte med samma kaskadkräkningar som innan. Vid sextiden på kvällen fick Peter i mig en billyspizza som jag tack och lov fick behålla. Sen sov jag lite till. Och så var jag vaken några timmar på kvällen innan vi gick och la oss för natten.
 
Pigg som en lärka idag! Kan dricka smoothie utan problem, så skönt. Nu ska jag yoga lite och uppskatta livet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0